dinsdag 23 oktober 2007

Screenshots

Ik was uitgenodigd door een stel studenten van de fotografie afdeling om hun les bij te wonen. Er was geen docent aanwezig maar de assistent-docent legde wat uit over het belichten van een onderwerp. Ik nam van de gelegenheid gebruik om even te oefenen met mijn camera, niet van op de hoogte dat ik het direct in praktijk moest brengen.



















Onverwacht kwam Çağla binnenwandelen. Mooi, kan ik meteen beginnen om haar te filmen. Ze heeft me verteld dat ze niet meer gaat schrijven voor de onafhankelijke krant. Ze heeft het idee dat ze geen ruimte krijgt om te schrijven wat ze wil. Waarom dan niet minder aggressieve artikelen schrijven die misschien wel voor geld gepubliceerd worden.
'Journalism
is dead
in Turkey'




Ik heb met haar afgesproken om donderdag naar een café te gaan om te schaken. Waarschijnlijk neem ik dan een statief mee maar eigenlijk wil ik de persoonlijke interviews uit de hand schieten. Zo hoeft ze niet constant stil te zitten en heb ik meer vrijheid om bepaalde dingen te accentueren (af en toe wil ik nog wel eens een nauwe close-up nemen). De statische beelden zoals omgeving en dergelijke zal ik wel met statief schieten.

Geen opmerkingen: