woensdag 3 oktober 2007

Back to school

Gisteren (2 oktober) voor het eerst naar de universiteit geweest. Zolang ik bezig blijf en mezelf blijf ontwikkelen ben ik niet bang dat ik het semester niet zal halen. Daar denken ze er anders over. 'Je zult toch wel je vakken moeten kiezen' en 'Heb je jouw project ook op een formulier staan?'.
Het lijkt wat dat betreft wel een beetje op de middelbare school. Ik vertelde dat ik het semester niet in İstanbul zal afmaken. Wenkbrauwen heb ik menigmaal de lucht in zien gaan. Ook vertelde ik dat ik mij voornamelijk wil gaan bezighouden met mijn eigen project. Özgür (mijn flatgenoot en tevens assistent op de afdeling) heeft mij geholpen zodat ik bepaalde vakken kan combineren met mijn videoportret. En als ik dan zo'n dat-komt-wel-goed-knikje krijg van een docent stelt mij dat weer een beetje gerust.
Maar het gaat hier best wel volgens het boekje. Gelukkig worden de interlinie en corpsgrootte van dat boekje naar eigen gelang aangepast.
Ik kijk uit naar de lessen die volgende week beginnen. Vooral naar cinema- en televisiongraphics. Speciaal daarvoor komt een docent van een andere faculteit. Verder is het geen bijzonder grote school. De faciliteiten zijn niet meer dan behoorlijk (magniklagen, kanibalen). Ik ben benieuwd wat de komende weken zullen brengen. Het lijkt nu pas echt te beginnen.

Geen opmerkingen: