dinsdag 16 oktober 2007

Divided

Zondag heb ik even gebrainstormd met Marloes over een goede naam voor m'n documentaire. We kwamen uit op 'Divided' en dit is waarom.

Istanbul ligt temidden van twee werelddelen. De stad zelf wordt verdeeld door de Bosporus en naar mijn mening (en die mening heb ik gevormd door met de mensen te praten die hier wonen of opgegroeid zijn) ligt die verdeeldheid gespiegeld in haar inwoners. Istanbul (en Turkije in het algemeen) voelt zich vaak buitengesloten. Men weet niet waar men thuishoort. Haar identiteit lijkt zoek. Çağla is mijns inziens een goed voorbeeld van die verdeeldheid en daarom wil ik graag haar verhaal vertellen.

Ik heb mij op de universiteit ingeschreven voor de lessen typografie. Ik heb afgesproken met de docent (Mehmet Ali) dat ik de typografie die voorkomt in de introductie van mijn docu met hem zal bespreken. Hier zijn mijn eerste ideeën die ik hem volgende week zal voorleggen.


Geen opmerkingen: