zondag 16 september 2007

Out of Shawshank




Tijdens mijn tweede week in İstanbul ben ik de controle over mijn internetbankieren verloren alsmede mijn telefoon. Ik teer op mijn laatste centen en kan nauwelijks communiceren met het thuisfront aangezien het internetcafé in het studenten hostel op miraculeuze wijze is opgedoekt.



Maar ik zit
wel mooi
in İstanbul!





De laatste avond hebben wij (de Erasmus-studenten) het einde van de Turkse taalcursus nog even gevierd in Taksim. Opmerkelijk aan het uitgaansleven hier is dat bijna alles op de dakterrassen wordt gehouden. Zo hadden we een mooi uitzicht over İstanbul.


Het deed mij een enorme deugd te weten dat ik mijn laatste nacht in Shawshank Dormitory (lees: het studentenhostel) heb doorgebracht.
Gisteren (15 september) heb ik de bus gepakt naar mijn nieuwe onderkomen. Vanaf het busstation in Kadiköy met een taxi naar Acıbadem. Acıbadem is een rustige en goed onderhouden wijk in het Aziatische gedeelte van İstanbul. Hier vind je niet zoveel toeristen en meer jonge mensen dan in het Europese gedeelte vanwege de vele universiteiten.
Ferit (1 van mijn flatgenoten) heette me welkom, liet het appartement zien en ik kon direct gebruik maken van zijn computer om een e-mail te versturen. Vandaag (16 september) heb ik mijn andere flatgenoot ontmoet. Özgür Aktas (http://designerfree.deviantart.com/) studeert ook grafisch ontwerpen en werkt momenteel aan een affiche voor een tentoonstelling. We hebben even gepraat over de turkse cultuur. İstanbul is erg duur om in te leven. En de verschillen tussen arm en rijk zijn enorm.

''You can see a streetkid
selling paper towels to a
man in a Ferrari''

Geen opmerkingen: